søndag 25. september 2011

la lampe gras

Isvannfruen er boktavelig talt helt
opphengt
i lamper for tiden.






Hjernen min jobber på høygir
i forhold til drivved prosjektet mitt
og jeg venter utålmodig på at
trebitene skal tørke.

Men det tar sin tid....


I
mellomtiden
skifter jeg bleier,
tørker snørr,
bygger Hero Factory figurer,
vasker klær
og pusser trapp

og
innimellom
(når hverken gubben eller barna legger merke til det)
lurer jeg meg til litt
lampegoogling på nett...






For i
ettertiden
skal
mor få seg passende lamper
til sitt nye soverom
med sjøutsikt!




Dersom drivved-prosjektet
mitt går i vasken
og jeg vinner
en mill
i lotto på lørdag
skal jeg ikke vurdere engang
om en av disse
variantene
skal få sove med meg.


Sov godt for i morgen er det ny arbeidsuke
(og det er ganske så hardt skal jeg si deg
når lillebror er våken en time eller to på natta
og i tillegg starter dagen en gang mellom kvart over fem og halv seks)


Line

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...