søndag 24. juli 2011

Eser Afacan

Eser Afacan
Til bryllupet vårt fikk vi dette bildet av bestejentene mine.
Det heter "Friends".
Det har fått hedersplassen i stua sammen med Nerdrum bildet vårt. Har blitt så utrolig glad i dette bildet!
     


Eser Afacan er født 8 august 1953 i Tyrkia. Han er en tidligere elev av Nerdrum. I dag bor han i Canada, etter å ha følt seg misforstått som kunster i Norge. 
Afacan bruker både grafikk, kull og maling i sine arbeider. Han blir definert som en klassisk eller realistisk maler. Han har en naturalistisk tilnærming til motivene sine. Afcans verker kan ha en symbolsk stemning i rolige atmosfærer samtidig som han kan lage bilder med kvinner i fokus med en erotisk undertone. Det ligger mye følelser og bevegelser i bildene hans.
Selv sier Eser Afacan:
"Tre stadier er viktig for meg; det negative, det positive og det romantiske. Jeg lager aldri selvportretter, men jeg maler min egen begravelse. Det er veldig romantisk, for jeg ønsker å komme til et hyggelig sted."
                                                                                                                                 www.fineart.no

Mange av bildene blir litt for dramatiske og kitschi for meg, men vi skal ikke utelukke helt at det kan komme et Afacan bilde til i hus en gang i fremtiden. Kan se for meg dette hengende over sengen på soverommet vårt.

Men bilder som disse vil garantert ikke komme innenfor veggene hos oss:


Hva slags kunst liker du?

klem Line

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...