fredag 22. juli 2011

1,2,3...


Storebror sitt rom har fått en aldri så liten ansiktsløftning.


For halvannet år siden pusset vi opp storebror sitt rom. Den gang gikk det i fargene rødt, lyseblått og mørkeblått. Vi kjøpte store, flotte trekasser på Skeidar, men etter ett års hard guttebruk har de blitt litt løse i fisken og avskallet i malingen. Lekene til storebror har gått fra store biler til små legofigurer, og behovet for oppbevaring og rydderutiner har endret seg veldig. Derfor måtte mor en aldri så liten tur til Ikea for å få tak i nytt oppbevarings- og sorteringssystem. Jeg har også vært i kjelleren og funnet frem den gamle bilderammen som jeg kjøpte på et marked i Bangkok for 7 år siden. Jeg har aldri funnet noe god plass til den tidligere, men synes den passer perfekt på dette gutterommet.

Jeg kjøpte 3 hyller på Ikea slik at vi fikk dekket nesten hele langveggen under skråtaket. Kassene har fått klistremerker som jeg har spesialbestilt hos et lokalt trykkeri. Det ble jeg kjempefornøyd med, og A har blitt en mester til å rydde. 4 tidsskriftsamlere har også fått tekst med samme font som kassene.


Nå gjenstår maling av settekasse som skal huse gamle lekebiler, maling av lerret med kardemommeloven på og innramming av et par svart-hvitt bilder. I tillegg skal jeg sette inn et gammelt bord og en gammel stol, samt henge opp en magnettavle.
Gleder meg til å vise dere hele rommet når alt er ferdig.


Klem Line

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer. Jeg har alltid beundret din gode ordenssans. Hilsen Ofa.

Anonym sa...

Din gode ordenssans har jeg alltid beundret,
Gratulerer. Hilsen Ofa.

Anonym sa...

rommet er kjempe fint :) utrolig flott rom :) klem svigerinnen din :) hihi

isvann sa...

Takk. Vi får inderlig håpe at storebror arver mors ordenssans og ikke pappan`s...

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

Så fine bilder, og så fint rom!!! Så deilig når det er både dekorativt og oversiktlig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...